Thursday

Mini series - Blogger's night stands - Toc Toc Vintage

This mini-series is about the different night stands of a small selection of interior bloggers.
 
Cette mini-série est sur les différents chevets d'une petite sélection de blogueurs d'intérieur.



  
Some spaces in our homes are very personal, intimate and particular. I think our bed side table is one of those places. 
"Tell me what your night stand looks like and I tell you who your are".

Certains espaces dans nos maisons sont très personnels, intimes et particuliers. Je pense que la table de nuit est un de ces endroits
"Dis moi à quoi ressemble ton chevet et je te dirai qui tu es".





 [Sònia - Toc Toc Vintage]




Sònia is a Spanish blogger and on Toc Tc Vintage she blogs about her two passions, interior design and motherhood, she had a little girl not long ago called Gala.

Sònia est un blogueur espagnol. Sur Toc Toc Vintage elle blog sur ses deux passions, la décoration intérieur et la maternité, elle a récemment eu une petite fille Gala.




What object is essential on your night stand ? (or at little distance of your bed, at least?) 

Currently on my bedside table I have only a bamboo ladder with a clip lamp. The reason is that I need space for the crib of my little baby girl, who's just five months old and still sleeps in our bedroom.


Qu'est-ce qu'il est indispensable sur ta table de nuit (à proximité de ton lit, en tout cas)?

Actuellement ma table de nuit n'est qu'une échelle en bambou avec une lampe baladeuse à pince. La raison est que je besoin d'espace pour le berceau de ma fille, qui n'a que cinq mois et dort encore dans notre chambre.



Which is the night stand/bedside table your 'dream' of ? (which you would love to have?) 


When my little girl is going to sleep in her own room, my idea is to have a white stool TAM TAM style, to be able to put a book. Now when I read in bed I have to put it on the floor. 
However, the nightstand of my dreams, it so happens we have it already, is at the bedside of my partner. It is an antique wooden cabinet, restored and painted in blue and it's really lovely.
 
Quel est la table de nuit qui te fait 'rêver' (que tu aimerais avoir)? 

Quand ma fille dormira dans sa chambre, mon idée est d'avoir un tabouret blanc de style TAM TAM, pour pouvoir y mettre un livre. Maintenant, quand je lis au lit, je dois le mettre au sol. Toutefois, le chevet de mes rêves, et nous l'avons déjà, c'est le chevet de mon partenaire. C'est un petit meuble antique, restauré et peint en bleu, qui est vraiment précieux.


stool/tabouret Tam Tam




What is your professional advice for styling a bedside table ?  


Above all avoid having electronic elements next to your bed, such as a digital alarmclock (I don't like any of them).   
I think it's better not to put too many things on a nightstand. Personally I like the bedside tables that are not meant to be one, for example an old chair, a stool or a small ladder like mine. 
And same thing for the lights, also more original than the traditional bedside lamp: maybe a fixture on the wall, a vintage desk lamp or a lightbulb simply suspended from the ceiling.


Quel est ton conseil de pro pour le 'styling' d'une table de nuit ?

Surtout évitez d'avoir des objets électroniques à coté du lit, comme un réveil numérique (Je ne les aime pas de toute façon).  
Je pense que c' est mieux de ne pas mettre trop de choses sur un chevet. Personnellement, j'aime les tables de nuit qui ne sont pas sensé en être une, par exemple une vieille chaise, un tabouret ou une échelle comme chez moi. Et pour la lumière c'est pareil, des lampes plus originales que la lampe de chevet traditionnelle: une applique au mur, une lampe de bureau vintage ou une lampe ampoule suspendue du plafond.
______________________







To see more of Sonia's style and home, check out her blog Toc Toc Vintage and her facebook page. 

Pour en voir plus du style et de la maison de Valérie, visitez son blog Toc Toc Vintage et sa facebook page






 Thanks/Merci Sonia


 See more blogger's night stands/voir plus de table de nuit des blogueur?
Un due tre Ilaria :  here/ici
Regards et Maisons :  here/ici
 Hege en France : here/ici
Rue Atelier Verte : here/ici
Méchant Studio : here/ici  


all photos by Toc Toc Vintage blog

1 comment:

Sonia said...

Thank you so much Nannette! It's an honor for me to take part in your section, like other bloggers I admire like Hege in France and Atelier Rue Verte. Merci!