Sunday

Intelligent living - pile up the wooden boards


You don't have to be a carpenter to make your own furniture ! 
Pas besoin d'être menuiser pour faire ses propres meubles !

via

This is the "Stapelgek"-wall created by Danielle Schooleman of studio VanDaan. Obviousy it's a little more complicated that just piling up the wooden boards, but I find the idea really smart and the effect rather original.

Voilà le mur "Stapelgek" crée par Danielle Schooleman de studio VanDaan. Evidemment c'est un peu plus compliqué que de simplement empiler des planches de bois. Mais je trouve l'idée très inelligent et l'effet plutôt original.

Stapelgek = expression for crazy & the verb "stapelen" means to pile up.
                = expression pour fou & le verb "stapelen" veut dire empiler.



via
via

This idea is by vtwonen at the Woonbeurs fair in Amsterdam in 2011.
Here, they did just pile up the boards and then fastened them with colored straps. 
It's like a low sidetable or a long tv bench, I really love this !
If I had a long wall for this in my home somewhere, I'd make this.

Cette idée est de VTwonen pour le salon Woonbeurs à Amsterdam en 2011.
Ici, on a vraiment juste empilé les planches et on les a attaché avec des sangles en couleur.
C'est comme une console très bas ou un long meuble-tv, j'adore !
Si chez moi j'avais quelque part un mur assez long pour le mettre, je le fabriquerai.

No comments: